Monday, May 31, 2010

Marmalade Cafe @ Bangsar Village 2

Whenever it was past 12pm on weekends, I would normally tell Jenn that I don't wanna drive to the shopping malls anymore. The reason was simple - I don't want to spend 30-45 minutes looking for a parking spot. Those who had faced similar predicament should know how it feel to drive around just to find a empty parking lot. And if you see one, some other cars would probably be waiting for it too. The next thing you know, the excitement is gone and you are left frustrated thinking to yourself "why is it so hard to find a decent parking in this freaking place?"

The alternatives are of course the neighbourhood malls such as Bangsar Village and now also Bangsar Village 2. What not to love about this place? Within 15min drive from my house, parking relatively easy to find, and variety of restaurants to choose from. One Saturday while we were at Bangsar Village 2, we decided to check out Marmalade Cafe which I'd read from Bangsar Babe (http://bangsar-babe.blogspot.com). Since it was almost time for Sher Ryn's afternoon nap, the lunch would be a quick one.

I had the Avocado accents @ RM17 - roasted chicken cubes, peppers, avocado, apples, raisins, cashew nuts & sundried tomatoes over a bed of lettuce with zesty mustard dressing. I just love the colourful salad with so many ingredients that I love to eat. And yes, healthier too!

Smoked salmon quiche @ RM17 - Jenn's choice of this particular quiche proved to be a hit. A baked dish with a delicious combination of eggs, cream, cheese, smoked salmon, onion and leek :)

My choice of drink - Ginger Beer (ahhhhhh) while Jenn had the Cappucino. I don't have to say the bottle of milk is for whom right??? Ever noticed the small leg?

Leo's verdict - I'll be back for more :) period!

12 comments:

Sean said...

their salads are huge, hor. one plate can feed two people easily. i kinda like their carrot cake too, but all the sugar in it might defeat the purpose of ordering a salad :D

J said...

Healhty and yummy - what a great but rare combination! :)

"Joe" who is constantly craving said...

nothing like neighbourhood shopping centres, although cant say the same for BSC carpark, its horrendous during peak hours!

Bangsar-bAbE said...

Try their Havana salad next time. And the carrot cake. :)

Thanks for the mention!

mel^^mel said...

the salad really looks good!!!

CUMI & CIKI said...

ur baby's foot is so cute.. smaller than the cup! ;)

J2Kfm said...

LOL. What's with the foot anyway? She rejecting her milk? Or ...

High on YOUR booze? :)

UnkaLeong said...

The salads there damn ons lor! We like as well!

eiling lim said...

I've been to marmalade. I like the setting and deco of the place but their menu is quite limited. haha in the last picture, the baby's foot is on the table and so is the milk bottle beside a beer?!! haha

foodbin said...

both dishes are good choices.

Ellie from Marmalade Cafe said...

Hi, thanks so much for this review! We just started a FB page, and if you happen to drop by, do write on our wall so we know it's you... we wanna give you something *sweet* that would be useful if you haven't tried our updated menu ^_^

Ellie from Marmalade Cafe said...

oops! forgot the link. it's http://www.facebook.com/marmaladecafekl :P